Yahudi hikayelerini beyazperdeye taşımak için savaşan, Hester Street ve Crossing Delancey’in arkasındaki öncü bağımsız kadın yönetmen Joan Micklin Silver 85 yaşında hayata gözlerini yumdu.
Silver’ın kızı Claudia, The New York Times’a yaptığı açıklamada Silver’ın, Manhattan’daki evinde vasküler demans rahatsızlığı nedeniyle vefat ettiğini söyledi.
Nebraska, Omaha’da doğup Rus Yahudi bir ailenin çocuğu olarak büyüyen Silver, New York’taki Sarah Lawrence Koleji’ne gitmek için evinden ayrıldı. Silver, 1956’da mezun olduktan kısa bir süre sonra, Cleveland’da yaşayan Siyonist bir haham Raphael D.Silver’in oğluyla evlendi ve çift, üç çocuk yetiştirmek için çalışırken Silver’ın müzik dersleri verdiği ve oyunlar yazdığı Cleveland’a yerleşti.
Silver, 1967’de ailesi New York’a taşındıktan sonra ilk filmini yaptı ve çocuklar için eğitici filmlerin senaryolarını yazmaya başladı. Silver, The Learning Corporation of America ile birlikte 1972 yapımı kısa The Immigrant Experience: The Long Long Journey gibi filmleri yazdı, üretti ve yönetti.
Hester’ın Hollywood’un tüm büyük stüdyoları tarafından “etnik bir tuhaflık” olarak reddedildiği söylenen film, gişede 5 milyon dolar kazandı ve Guild of America ödülüne aday gösterildi. Silver, bir sonraki uzun metrajlı filmi Between the Lines (1977) için yine kocasıyla birlikte çalıştı. Son olarak, üçüncü uzun metrajlı filmi Chilly Scenes of Winter (1979) için büyük bir dağıtımcı olan United Artists ile iş birliği yaptı.
Silver, 1988’de Crossing Delancey filmi, Hollywood sisteminin yahudi karakterlere karşı kafa tuttuğunu gördü ve New York Times’a stüdyoların filmi “fazla etnik” olarak adlandırdığını söyledi. O sırada filmin yıldızı Amy Irving ile evli olan Steven Spielberg, Silver’ın senaryoyu tanıdığı bir Warner Bros. yöneticisine göndermesini tavsiye etti ve stüdyo sonunda filmi dağıttı.
Kariyeri boyunca yedi uzun metrajlı film yönetmenin yanı sıra, Silver, 1992’de A… My Name Is Still Alice’, 1982’de Maybe I’m Doing It Wrong ve NPR için Great Jewish Stories from Eastern Europe and Beyond radyo serileri yaptı. Televizyon için How to Be a Perfect Person in Just Three Days (1983) ve Hunger Point (2003) filmleri dahil birçok projeyi yönetti.